۰۹۱۲۹۱۵۲۸۶۹

جهان تجارت کارتن البرز

کارتن قارچ ، سینی قارچ ، بسته بندی قارچ ، جعبه قارچ
کارتنسازی و تولیدات کارتنی

تولید کارتن قارچ در کرج ، کارتنسازی در کرج ، ساخت کارتن قارچ در کرج

کارتن چیست ؟

کارتن یک جعبه یا ظرف است که با قراردادن چند لایه کاغذ یا مقوا بر روی هم ساخته می شود. کارتن ها اغلب از جتد مقوا فیبری چین دار فراوری می شوند.انواع بسیاری از کارتن ها در بسته بندی استفاده می شود .گاهی به یک کارتن جعبه نیز می گویند .

اجزا تشکیل دهنده کارتن از چیست ؟

کارتن ها را می توان از مواد بسیاری تهیه کرد: مقوا، دوبلکس، کرافت سفید بازیافت شده و پلاستیک های متنوع دیگر یا کامپوزیت .بعضی از آنها درجه غذایی برای تماس مستقیم با غذاها دارند. بسیاری از کارتن ها از یک تکه مقوا ساخته می شوند. بسته به احتیاج، می توان این مقوا را واکس زد و یا با پلی اتیلن پوشاند تا مانع رطوبت شود. ممکن است حاوی یک محصول مایع باشد یا یک پودر را خشک نگه دارد.

چرا به کارتن احتیاج داریم ؟

  • کارتن‌های مقوایی انعطاف‌پذیر هستند و بنابراین شما می‌توانید بدون نگرانی از شکستن جعبه در مسیر از آن استفاده کنید. همچنین قابلیت انعطاف‌پذیری کارتن باعث می‌شود که شما بتوانید تعداد بیشتری از یک محصول را داخل بسته‌بندی بگذارید.
  • تفاوتی ندارد که شما برای بسته‌بندی کدام محصول به سراغ جعبه‌های مقوایی آمده‌اید، زیرا کارتن‌های بسته‌بندی در صنایع مختلف و برای محصولات مختلف مانند جعبه کفش، خوراکی، دارو، وسایل برقی، پوشاک و… قابل استفاده است.
  • کارتن‌های مقوایی سبک هستند و تاثیری در وزن نهایی بسته نخواهند داشت. بنابراین مشکلی نیز در حمل‌ونقل ایجاد نکرده و به راحتی می‌توانید آن‌ها را پر کنید.
  • یکی از دلایل بسته‌بندی محصولات، محافظت از آن‌ها و جلوگیری از خراب شدن کالا است که کارتن‌های مقوایی انتخاب‌های ایمن و خوبی هستند.
  • از دیگر مزایای استفاده از کارتن و بسته بندی باید به هزینه و قیمت مناسب آن اشاره کرد. شما می‌توانید با کم‌ترین هزینه یک بسته‌بندی باکیفیت و ایمن برای محصولات خود داشته باشید.
  • یکی از دغدغه‌ها در هنگام جابجایی و بارگیری، حمل کارتن‌های بسته‌بندی است که کارتن‌ مقوایی این مشکل را حل کرده است؛ زیرا برای حمل این کارتن‌ها به تعداد افراد زیادی نیاز نیست و شما می‌توانید با یک یا دو نفر نیز کارتن‌های مقوایی را جابه‌جا کنید.
  • همه افراد در صنایع مختلف می‌توانند با استفاده از کارتن‌های مقوایی از محیط زیست محافظت کنند. این کارتن‌ها قابلیت بازیافت را داشته و برای ساخت آن‌ها نیز از مواد سمی استفاده نشده است، بنابراین تولید و فروش کارتن و بسته بندی و استفاده از آن به محیط زیست آسیب نمی‌رساند.
تولید و فروش کارتن لوازم منزل

آشنایی با اصطلاحات مرتبط با صنعت کارتن سازی

پشتیبان لایه آستر- لایه ای از کاغذ قابل فشرده سازی که برای جبران هرگونه بی نظمی روی سطح مهر و موم شده اضافه می شود. این لایه از تخته یا خمیر جدید ساخته شده و مقاومت اضافی و همچنین مقاومت در برابر آب را ایجاد می نماید.

خالی- یک تکه تخته موجدار است که داخل جعبه تا می شود.

خسارت ناشی از انفجار – خسارت ناشی از انفجار اصطلاحی است به ترکیدگی یا خرابی که در جعبه مقوایی به دلیل فشار زیاد از بالا وارد می شود. این معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که تعداد زیادی جعبه را روی یکدیگر قرار دهید.

کارتن برد – این جعبه های ضخیم تر و سخت تر با مقاومت فشاری و رطوبت متوسط هستند. این جعبه ها ماهیتی غیر شیاری دارند.

چاپ لبه – طول تخته / ورق.

پوشش سفالی – این یک لایه نازک از پوشش کائولن روی جعبه است که به چاپ سطح جعبه یاری می نماید.

دکل- عرض تخته راه راه.

دوبلکس – نوعی مقوا است که از دو لایه ساخته شده است. لایه بیرونی همراه با یک کت است تا آن را در برابر آب مقاوم کند. می توانید از آن برای تهیه لیوان و بشقاب های کاغذی بهره ببرید.

مشخصات فلوتینگ – شکل محیط واسطه راه راه

Grammage – همچنین به عنوان GSM نیز شناخته می شود ، وزن کاغذ در گرم بر متر مربع (گرم در متر مربع) است.

خالدار – آستر کاغذی با ظاهری سفید

ماده اولیه- ماده ای که به هیچ وجه پردازش نشده است.

FEFCO – فدراسیون اروپایی فراورینمایندگان تخته موج دار.

انواع کاغذ مورد استفاده در صنعت کارتن سازی ؟

تخته های موج دار معمولاً از آسترهای Kraft یا Test ساخته می شوند. کرافت از درختان نرم چوب ساخته شده است که حاوی الیاف بکر است و باعث می شود تا بتوان آن را محکم تر و همچنین چاپ آن را آسان تر کرد. کرافت متداول ترین کاغذ برای آستر بیرونی محیط موج دار است. کاغذهای تست، کاغذهای بازیافتی هستند که دارای دو لایه هستند. این به اندازه کرافت قوی نیست و چاپ آن آسان نیست. در درجه اول برای آستر داخلی کارتن استفاده میشود. کاغذ تست به اندازه کرافت کارآمد نیست اما ارزان تر است، به همین دلیل در آستر داخلی استفاده می شود.

کاغذ آستر (لایه بیرونی) خودش از دو لایه ساخته شده است. لایه زیرین روی محیط راه راه چسبانده می شود در حالی که یک لایه پوشش ظریف خارجی برای یاری به چاپ اضافه می شود.

اگرچه کاغذهای کرافت و تست معمول ترین کاغذهای آستری هستند، فراورینمایندگانی هستند که از انواع دیگر کاغذها نیز استفاده مینمایند. در اینجا سایر انواع و درجات کاغذی که برای آستر استفاده میشود وجود دارد:

  • کرافت
  • تست 2
  • تست 3
  • تراشه
  • کاملا سفید
  • بالا سفید
  • کرافت خالدار
  • صدفی
  • نیمه شیمیایی
  • باطله

از کاغذهای نیمه شیمایی و باطله فقط برای ساخت شیارها استفاده می شود و در ساختن لایه های بیرونی کاربردی ندارند.

وزن کاغذ در GSM

کاغذهایی که برای آسترها استفاده می شوند دارای وزن مشخصی هستند. انواع متداول وزن کاغذی که برای آسترهای کرافت استفاده می شود عبارتند از:

  • 125 GSM
  • 150 GSM
  • 200 GSM
  • 300 GSM

GSM مخفف گرم در هر متر مربع است .

وزن های مخصوص کاغذ برای شیارها عبارتند از:

  • 90 GSM برای شیارهای مخصوص کاغذ باطله (تمام آن ها 100٪ مواد بازیافتی هستند)
  • 105 GSM برای شیارهای مخصوص کاغذ باطله (رایج ترین استاندارد)
  • 112 GSM نیمه شیمیایی و شیارهای کاغذ باطله
  • 150 GSM نیمه شیمیایی و شیارهای کاغذ باطله
  • 175 GSM نیمه شمیایی

ویژگی های کارتن خوب چیست ؟

تحمل دما

یک کارتن خوب ، کارتنی است که تحمل دمای مناسبی داشته باشد .زمانیکه دمای یک کارتن بالا برود باعث خشک شدن الیاف آن کارتن میشود .افزایش دمای کارتن میتواند باعث تغییر رنگ ، تغییر شکل و یا حتی سوختن آن کارتن شود .

تحمل تابش نور

درصورتی که نور تابیده شده به کارتن بیش از حد نباشد ، نمیتواند تاثیر مخربی روی ظاهر کارتن داشته باشد .اما درصورتی که نور تابیده شده به کارتن بیش از حد باشد ، میتواند باعث کمرنگ شدن چاب روی کارتن ، تغییر رنگ خود کارتن و از بین رفتن قدرت چسب کارتن شود .

رطوبت

کارتن یکی از محصولات ساخته شده از چوب است .چوب ساختاری دارد که آب و رطوبت را به خود جذب میکند . کارتن نیز از این قائده مستثنی نیست !کارتن ها میتوانند رطوبت اطراف خود را جذب کنند ، اما درصورتی که این رطوبت بیش از حد باشد میتواند باعث از بین رفتن ساختار کارتن شود .یکی از عواملی که معمولا باعث خرابی کارتن ها میشود ، آب و رطوبت بیش از اندازه است .رطوبت بیش از اندازه ساختار کارتن های چند لایه که بوسیله چسب به یکدیگر چسبانده شده اند را از بین میبرد و همین موضوع باعث خرابی کارتن و از بین رفتن آن میشود .

تحمل وزن

کارتن های با کیفیت تحمل وزن بالایی دارند .اگر به دمبال خرید کارتن با کیفیت هستید ، حتما از فروشنده یا تولید کننده کارتن در مورد تحمل وزن آن سوال کنید .کارتن هایی که تحمل وزن چندانی ندارند ، با کمی وزن بیشتر باعث خرابی و خسارت به محصول میشوند .

جهان تجارت کارتن البرز تولید کننده ورق و کارتن

نکاتی برای سفارش کارتن و خرید کارتن :

  • جعبه کارتن بسته بندی را از شرکت‌های معتبر در زمینه کارتن سازی و بسته بندی خریداری کنید تا از کیفیت آن‌ها مطمئن باشید.
  • پیش از سفارش کارتن بسته بندی از مرکز فروش کارتن و بسته بندی، حتما به نوع طراحی جعبه و چاپ کارتن و بسته بندی توجه کنید و از طراحان مجموعه بخواهید تا ایده‌های منحصربه‌فرد را به شما بدهند تا بتوانید بهترین و جذاب‌ترین بسته‌بندی را برای محصولات داشته باشید. زیرا همانطور که یک جعبه‌ می‌تواند باعث افزایش فروش شما شود، می‌تواند به مجموعه شما ضرر نیز برساند.
  • پیش از اینکه بخواهید جعبه بسته‌بندی را سفارش دهید، وزن و نوع محصول و شرایط استفاده از کارتن مقوایی را درنظر داشته باشید. همچنین به مسافتی که باید جعبه طی کند تا به مقصد برسد نیز توجه کنید.
  • همانطور که قیمت کارتن مقوایی اهمیت دارد، مقاومت جعبه و متناسب بودن آن با نیاز شما نیز مهم است. بنابراین در هنگام خرید کارتن فقط به قیمت آن توجه نکنید.

.

کارتن مقوایی,کارتن بسته بندی,صنعت بسته بندی,تولید انواع کارتن,ساخت کارتن,کارتن لمینتی,کارتن دایکاتی,کارتن فلکسو,کارتن ساده,جعبه مقوایی

کارتن سازی,کارتن مقوایی,خرید کارتن,سفارش کارتن,ساخت کارتن,تولید کارتن,کارتن بسته بندی

کارتن صادراتی,جعبه کارتنی,استعلام کارتن,قیمت کارتن,کارتن ارزان,کارتن با کیفیت,کارتن مرغوب

کارتن سازی کرج,کارتن سازی تهران,سایت کارتن سازی,کارگاه کارتن سازی,کارخانه کارتن سازی,کارتن سازی جهان تجارت

WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تولید کارتن قارچ ، ساخت کارتن قارچ ، کارتن قارچ صادراتی ، بسته بندی قارچ

جعبه قارچ ، سبد قارچ ، سبد شیرینگ قارچ ، صادرات قارچ ، کارتن مخصوص قارچ

کارتن سفارشی قارچ ، بسته بندی قارچ صادراتی ، سبد فروش قارچ ، تهیه کارتن قارچ ، کارتنقارچ

کارتن قارچ ارزان ، کارتن قارچ با کیفیت ، کارتن قارچ در کرج ، کارتن قارچ در تهران

جهان تجارت البرز
تماس با ما