۰۹۱۲۹۱۵۲۸۶۹

جهان تجارت کارتن البرز

کارتن قارچ ، سینی قارچ ، بسته بندی قارچ ، جعبه قارچ
تولید شانه تخم مرغ – شانه سازی

تولید کارتن قارچ در کرج ، کارتنسازی در کرج ، ساخت کارتن قارچ در کرج

خط تولید شانه تخم مرغ که یکی از مهمترین خط تولید های موجود در صنعت ورق و کارتن سازی به شمار میرود، به سه قسمت اصلی تقسیم میشود:

  1. قسمت پالپینگ
  2. قسمت مدلینگ یا قالب سازی
  3. قسمت خشک کن

سیستم پالپینگ

سیستم پالپینگ دستگاه تولید شانه تخم مرغ، وظیفه تبدیل کاغذهای بازیافتی مانند روزنامه، مجله، مقوا، کارتن، کاغذ باطله و … را به خمیر کاغذ دارد تا ماده اصلی شانه تخم مرغ به دست آید. معمولا در این قسمت از دستگاه های هیدرا پالپر استفاده میشود. در این فرآیند کاغذ های باطله در یک قسمت با آب و مواد مخصوص مانند مایع هیدرا مخلوط میشود.

برای تولید شانه تخم مرغ در رنگ های متفاوت میتوان در این قسمت از رنگ نیز استفاده نمود. برای آنکه خمیر از قوام مناسبی برخوردار باشد، مواد شیمیایی ضد آب مخصوصی به آن افزوده میشود و ترکیب را برای مدتی به صورت ساکن قرار میدهند. پس از آن آب موجود در خمیر را با سیستم خاصی تخلیه میکنند تا خمیر برای قالب سازی آماده گردد.

سیستم مدلینگ یا قالب سازی

پس از به وجود آمدن خمیر مطلوب برای تولید شانه تخم مرغ نوبت به سیستم مدلینگ یا قالب سازی میرسد. این قسمت مهمترین مرحله از تولید شانه تخم مرغ به حساب می آید. روند کار بدین صورت است که با استفاده از فشار منفی و جذب خلاء، مواد تشکیل شده در مرحله پیشین به صفحه قالب بچسبد و شکل قالب را به خود بگیرد. اندازه شانه تخم مرغ بستگی به قالبی دارد که موردنظر تولید کننده است.

سیستم خشک کن

مرحله انتهایی خط تولید شانه تخم مرغ مربوط به قسمت خشک کن میباشد. شانه های تخم مرغ که شکل قالب را به خود گرفته اند، هنوز خیس هستند و برای آنکه رطوبت موجود در آن گرفته شود، نیاز است که آنها در سیستم خشک کن قرار گیرند. معمولا خشک کن ها به دو صورت کوره آجری یا کوره فلزی هستند.

شانه های خیس پس از قرار گرفتن در کوره خشک کن، رطوبت خود را از دست میدهند و به صورت نهایی در می آیند. قسمت خشک کن میتواند یک مرحله ای یا چند مرحله ای باشد که البته درحال حاضر به دلیل صرفه جویی در هزینه ها، خشک کن به صورت یک مرحله ای میباشد. سوخت های مصرف شده در قسمت خشک کن معمولا زغال سنگ، گاز طبیعی و گازوئیل است.

اهمیت تولید شانه تخم مرغ

تولید شانه تخم مرغ و استفاده از آن در بسته بندی تخم مرغ اهمیت ویژه ای دارد. قرارگیری تخم مرغ در این شانه های مخصوص، سبب سالم ماندن و آسیب ندیدن تخم مرغ در هنگام حمل و نقل و توزیع میشود. نکته مهم دیگر در مورد اهمیت تولید شانه تخم مرغ، کمک به حفظ کیفیت تخم مرغ است. در پوسته تخم مرغ منافذ ریزی وجود دارد که به جهت تبادل با هوای اطراف میباشد و در صورت بسته بندی نامناسب، این تبادل به خوبی صورت نمیگیرد و کیفیت ترکیبات داخلی تخم مرغ کاهش پیدا میکند.


جهت مشاوره خرید شانه تخم مرغ با بالاترین کیفیت ، با ما تماس بگیرید .

شانه تخم مرغ,شونه تخم مرغ,شانه تخمه مرغ,شونه تخمه مرغ,شانه سازی,تولید شانه تخم مرغ

تولید شونه تخم مرغ,شانه تخم مرغ مقوایی,کارتن تخم مرغ,کارتن تخمه مرغ,کارتن شانه تخم مرغ

بسته بندی تخم مرغ,کارتن تخم مرغ صادراتی,صادرات تخم مرغ کارتنی,شانه تخم مرغ صادراتی

WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تولید کارتن قارچ ، ساخت کارتن قارچ ، کارتن قارچ صادراتی ، بسته بندی قارچ

جعبه قارچ ، سبد قارچ ، سبد شیرینگ قارچ ، صادرات قارچ ، کارتن مخصوص قارچ

کارتن سفارشی قارچ ، بسته بندی قارچ صادراتی ، سبد فروش قارچ ، تهیه کارتن قارچ ، کارتنقارچ

کارتن قارچ ارزان ، کارتن قارچ با کیفیت ، کارتن قارچ در کرج ، کارتن قارچ در تهران

جهان تجارت البرز
تماس با ما