۰۹۱۲۹۱۵۲۸۶۹

جهان تجارت کارتن البرز

کارتن قارچ ، سینی قارچ ، بسته بندی قارچ ، جعبه قارچ
کارتن دایکاتی

تولید کارتن قارچ در کرج ، کارتنسازی در کرج ، ساخت کارتن قارچ در کرج

دایکات (Die Cutting) یک عبارت کلی است که می توان آن را به عنوان فرآیندبرش پلاستیک، ورقه های فلزی، کاغذ،انواع جعبه کارتن و مقوا به شکل های خاص و با استفاده از ماشین آلات برای تولید انبوه تعریف کرد. از طریق ماشین های دایکات می توان یک شکل را با ابعاد دقیقا مشابه بارها و بارها بدون دخالت قیچی، شابلون و یا تیغ موکت بُری ایجاد کرد.ماشین دایکات باعث صرفه جویی در وقت شده و اشکال بریده شده کاملا حرفه ای و یکسان به نظر می رسند. دایکات در صنعت بسته بندی اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا طراحی خلاقانه و اصولی آن باعث نمایش بهتر محصولی می شود که قرار است درون آن بسته جا بگیرد.

کارتن دایکاتی چیست؟

 با استفاده از دایکات، طرح‌های مورد نظر با قالب بر روی بسته‌بندی‌ها اجرا می‌شوند. از این فرایند برای طراحی‌های پیچیده، مانند انواع لوگو و حروف الفبا استفاده می‌شود. منظور از کارتن دایکات، کارتنی است که در ساخت آن از روش و دستگاه‌های دایکات استفاده شده است. در واقع، این کارتن‌ها شکل مشخص و عادی ندارند و می‌توانند در سایزها و طراحی‌های مختلف تولید بشوند. در ادامه در مورد این ویژگی و فرایند ساخت این نوع کارتن‌ها بیشتر صحبت خواهد شد.

 

تولید کارتن لمینتی در شرکت جهان تجارت کارتن البرز

انواع دستگاه دایکات؟

دایکات پینگ پونگی (Rail Cutting Machine)

دستگاه دایکات پینگ پونگی شبیه به میز پینگ پونگ است و به همین دلیل به آن دایکات پینگ پونگی یا ریلی می گویند. همانند بازی پینگ پونگ که دو بازیکن دارد، دایکات پینگ پونگی هم به دو نیروی انسانی نیاز دارد.

دایکات فکی (Platen Die Cut Machine)

چون این دستگاه به هنگام تیغ زدن ورقه های کارتن مانند آرواره های فک عمل می کند، به آن دایکات فکی می گویند. دایکات فکی یک نمونه ی ساده و بسیار کارآمد در میان دستگاه های دایکات است. این دستگاه برای برش محصولات کاغذی، مقوایی، کارتنی و چرمی که ضخامت و استقامت کمی دارند (مثل برش لیبل، استیکر، جعبه و پاکت) مورد استفاده قرار می گیرد. برای برش با استفاده از این دستگاه، یک قالب بر روی آن بسته می شود و از طریق فشاری معادل ۲۵۰ تن و یا بیشتر بر روی محصول، فرم دهی یا برش انجام می شود.

دایکات روتاری یا دوار (Rotary Die Cutting)

دستگاه دایکات روتاری از یک سیلندر بسیار سنگین ساخته شده که برای برش سخت ترین جنس ها مثل فلزات نیز کاربرد دارد. با استفاده از این دستگاه می توان اَشکال و برش های مورد نظر را هم بر روی صفحات و شیت های مسطح و هم بر روی سطوح استوانه ای شکل ایجاد کرد. این دستگاه کمترین پسماند را بر جای می گذارد و برای برش مواردی که سطح محصول نباید با تیغه ی برش تماس داشته باشد (Kiss Cutting) بهترین گزینه است.

چه تفاوتی میان دستگاه دایکات فکی و پینگ پونگی وجود دارد؟
  • کار کردن با دستگاه دایکات پینگ پونگی احتیاج به دو نیروی انسانی دارد؛
  • در حالیکه، برای کار با دستگاه دایکات فکی یک نفر هم کافیست.
  • دستگاه دایکات پینگ پونگی کم حجم تر است و فضای کمتری را اشغال می کند.
  • دایکات پینگ پونگی نسبت به دایکات فکی کم خطرتر است
  • زیرا متصدی آن برای قالب زدن ورق های کارتن از محل فشار دستگاه دورتر می ایستد.
  • در دایکات فکی، قالب به دستگاه پیچ می شود اما در دایکات پینگ پونگی، قالب فقط بر روی نقاله های روی آن قرار می گیرد.
جهان تجارت البرز ، تولید کننده کارتن و کارتنساز برتر در تولید انواع کارتن گوشت و کارتن مرغ
کاربرد و مزایای کارتن دایکاتی

موارد استفاده این مدل کارتن‌ها بسیار متنوع است. کارتن دایکاتی برای بسته‌بندی انواع میوه و تره‌بار، صیفی‌جات، محصولات داخلی و صادراتی استفاده می‌شود. وظیفه این کارتن‌ها حفظ کیفیت میوه و صیفی‌جات است که به‌طور ویژه اهمیت خود را در هنگام صادرات این محصولات نشان می‌دهد. در ادامه باید اضافه کرد یکی دیگر از کاربردهای کارتن دایکاتی در جعبه پیتزاها است. همچنین از انواع کارتن دیکاتی سه‌لایه، پنج‌لایه و یک‌تکه در ساخت و تولید کارتن پستی استفاده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کارتن‌های دایکاتی این است که آن‌ها را به هر شکل و اندازه‌ای که بخواهید می‌توانید بسازید؛ درنتیجه تنوع در این کارتن‌ها بسیار زیاد است. به ‌وسیله ماشین‌های دایکات می‌توان یک طرح را در ابعادی یکسان، بدون دخالت هیچ‌گونه ابزاری مانند قیچی، شابلون یا تیغ روی کارتن‌ها ایجاد کرد. دایکات در صنعت بسته‌بندی اهمیت زیادی دارد، زیرا طراحی خلاقانه و اصولی آن باعث نمایش بهتر محصولی می‌شود که درون آن کارتن قرار دارد. استفاده از ماشین دایکات نیز باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و اشکال بریده‌شده و بسته‌بندی‌ها کاملاً حرفه‌ای و یکسان به نظر می‌رسند

نمونه کارتن های دایکاتی ( کارتن دایکات )  تولید شده در صنعت کارتن سازی شامل موارد زیر می باشد:
  • کارتن های سوراخ دار: مانند کارتن میوه و کارتن محصولات دریایی و لبنی .
  • کارتن تلسکوپی: مانند کارتن موز
  • کارتن دسته دار: مانند کارتن قطعات فلزی
  • کارتن یک درب: مانند کارتن های نمایش محصولات
  • کارتن بدون درب: شامل کارتن لوازم خانگی مانند: کارتن اجاق گاز، کارتن یخچال

کارتن دایکاتی,جعبه دایکاتی,سایت کارتن,خرید کارتن دایکاتی,فروش کارتن دایکاتی,سفارش کارتن دایکاتی,قیمت دستگاه دایکات,دایکات روتاری

کارتن دایکاتی,جعبه دایکاتی,سایت کارتن,خرید کارتن دایکاتی,فروش کارتن دایکاتی,سفارش کارتن دایکاتی,قیمت دستگاه دایکات,دایکات روتاری

کارتن دایکاتی صادراتی,صادرات کارتن دایکاتی,بسته بندی کارتن دایکاتی,تهیه کارتن دایکاتی

تولید کارتن دایکاتی,ساخت کارتن دایکاتی,کارتن دایکاتی چیست,کیفیت کارتن دایکاتی

فروش کارتن دایکاتی تهران,فروش کارتن دایکاتی کرج,فرش کارتن دایکاتی قزوین

WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تولید کارتن قارچ ، ساخت کارتن قارچ ، کارتن قارچ صادراتی ، بسته بندی قارچ

جعبه قارچ ، سبد قارچ ، سبد شیرینگ قارچ ، صادرات قارچ ، کارتن مخصوص قارچ

کارتن سفارشی قارچ ، بسته بندی قارچ صادراتی ، سبد فروش قارچ ، تهیه کارتن قارچ ، کارتنقارچ

کارتن قارچ ارزان ، کارتن قارچ با کیفیت ، کارتن قارچ در کرج ، کارتن قارچ در تهران

جهان تجارت البرز
تماس با ما